Archive: 25 maja 2021

UTRATA ZAUFANIA JAKO PRZYCZYNA ROZWIĄZANIA UMOWY O PRACĘ PRZEZ PRACODAWCĘ

Stosunek pracy jest szczególnego rodzaju stosunkiem prawnym, w którym wzajemne zaufanie między pracownikiem a pracodawcą stanowi podstawę dobrej współpracy. A czy zastanawiałeś się, co jeśli to pracodawca stracił do Ciebie zaufanie? Jaka była tego przyczyna i czy może to być podstawą zakończenia waszej współpracy, a tym samym rozwiązania umowy o pracę przez pracodawcę bez wypowiedzenia? W dzisiejszym wpisie postaram się odpowiedzieć na te i kilka innych pytań, by rozwiać wszelkie wątpliwości.

Organizacja pożytku publicznego

Organizacje pożytku publicznego są to organizacje pozarządowe takie jak stowarzyszenia, fundacje,  spółki akcyjne i spółki z ograniczoną odpowiedzialnością niedziałające w celu osiągnięcia zysku, które na podstawie Ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (z 24 kwietnia 2003 r.) uzyskały status pożytku publicznego.

Rzecznik Praw Obywatelskich

Każdy obywatel naszego kraju ma zagwarantowany szereg praw, których przestrzeganie stanowić ma podstawę do spokojnego, należytego i godnego życia. Czy jesteśmy tego świadomi bardziej czy mniej, to nasze prawa, jako obywateli są chronione, a na ich 'straży’ od 1987 roku stoi zawsze Rzecznik Praw Obywatelskich.

Nieprawdziwe informacje w „deklaracji śmieciowej” oraz ich konsekwencje

Każdy właściciel nieruchomości, w której produkowane są śmieci obowiązany jest do złożenia wójtowi, burmistrzowi bądź prezydentowi miasta dokumentu, w którym określi wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Złożenie tej deklaracji, potocznie nazywanej „deklaracją śmieciową”, regulowane jest Ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminie. W deklaracji właściciel obowiązany jest podać wszelkie dane, które są niezbędne do określenia opłaty, w tym, co do zasady, liczbę zamieszkujących nieruchomość osób.

Umowa o zakazie konkurencji z pracownikiem

W niektórych branżach (przeważnie w tych z wąskiej specjalizacji), często spotykamy się z sytuacją, gdzie pracodawca będzie wymagał podpisania osobnej umowy lub klauzuli o zakazie konkurencji. Jest to dosyć powszechny proceder, dlatego poniżej przeanalizujemy jego zastosowanie.

Jakie zobowiązania nie zostaną umorzone w ramach upadłości konsumenckiej?

Zasadą jest, że w ramach ogłoszonej upadłości konsumenckiej dochodzi do umorzenia zobowiązań, które to zobowiązania powstały przed dniem naszej upadłości, a które nie zostały zaspokojone w ramach wyznaczonego przez sąd planu spłaty. Zakresem umorzenia będą objęte zarówno długi o charakterze „czysto konsumenckim”, ale również te, które są skutkiem nieudanych przedsięwzięć biznesowych.

Wypadek w pracy – obowiązki pracodawcy

W dzisiejszym wpisie postaram się wyjaśnić zagadnienie „wypadku przy pracy”. O takich sytuacjach słyszymy dosyć często, jednak nie zawsze wiemy jakie obowiązki ma pracodawca, kiedy dojdzie do wypadu.

Zadzwoń i umów się na spotkanie